dzieci 4- letnie

Biedronki

Już jesień

 

Wychowawczyni Mirka Sitko 

kontakt mailowy- m.sitko@p4.laziska.pl

 

WYPRAWKA PRZEDSZKOLAKA
  • Do przedszkola ubieramy dziecko wygodnie – dres, getry itp. wygodnie, aby dziecko samo potrafiło się ubrać i rozebrać. Dostosowujemy ubranie do pory roku.
  • Wygodne obuwie zmienne – zapinane na rzep lub zatrzask, tak aby dziecko samo potrafiło je założyć.
  • Komplet ubrań na zmianę (koszulka, spodnie, majtki, skarpetki, bluza) –  na bieżąco uzupełniamy braki, dostosowujemy ubranka na zmianę – do pory roku.
  • Chusteczki suche i mokre .
  • Papier ksero .
  • Papierowy ręcznik.
  • Codziennie wychodzimy na plac zabaw – proszę w zależności od pogody o  kurtki ,  czapki ,zimą kombinezon, rękawiczki, wiosną i latem przeciwsłoneczne  czapki.
  • Nie zabieramy do przedszkola zabawek.
  • Nie zostawiamy w szatni przedszkola i nie przynosimy do sal swojego jedzenia (w tym słodyczy!!) i picia.
 Dziękuję bardzo za zrozumienie – wychowawczyni.
ADAPTACJA DZIECKA DO PRZEDSZKOLA
Proces adaptacyjny , aby sprawnie przebiegał musi zaistnieć ścisła współpraca pomiędzy rodzicami a pracownikami przedszkola. Ich wspólny wysiłek ułatwi dzieciom przystosowanie się do nowego środowiska. W chwili zapisania dziecka do przedszkola, placówka bierze na siebie odpowiedzialność za harmonijne wprowadzenie go w nowe otoczenie i uczynienie go przedszkolakiem. Debiut w przedszkolu to niełatwa sprawa. Malucha czekają poważne zmiany w życiu, często trudne do zaakceptowania.
Wskazówki dla rodziców – przygotowanie dziecka do przedszkola.
  • czytanie opowiadań, których bohaterowie chodzą do przedszkola.
  • rozmowy o przedszkolu ze znajomym dzieckiem, które lubi chodzić.
  • opowieści rodziców, jak było gdy oni chodzili do przedszkola.
  • uświadomienie dziecku zalet przedszkola – wielu nowych kolegów, zabawek , pani, która zna ciekawe zabawy, wierszyki, piosenki.
  • poinformowanie dziecka , dlaczego będzie chodzić do przedszkola ( bo mama musi iść do pracy i rodzice zadecydowali , że w przedszkolu będzie miało najlepszą opiekę ).
  • wspólne kupowanie kapci, woreczka dla przyszłego przedszkolaka.
  • dobrze byłoby nawiązać kontakt z rodzicami innego dziecka z tej grupy i bliżej poznać swoje pociechy.( gdy dziecko, wchodząc do nowej grupy rówieśników zna chociaż jedną osobę, może mu to ułatwić te pierwsze trudne dni ).
 
Oto kilka dobrych rad dla rodziców:
  • okazuj dziecku radość i ciesz się z nim, że idzie do przedszkola.
  • rano obudź dziecko z uśmiechem na twarzy.
  • pomóż dziecku rozebrać się po przyjściu do przedszkola, a po południu ubrać.
  • pożegnanie powinno być krótkie: uśmiech, buziaczek, pa-pa.
  • nie obiecuj dziecku, że odbierzesz je po obiedzie, skoro wiesz na pewno, że nie będziesz mógł tego uczynić.
  • jeżeli rozstanie z mamą jest bardzo bolesne, maluch powinien przez pierwsze dni przychodzić do przedszkola z tatą .
  • witaj swoje dziecko z uśmiechem, chwaląc je , byłeś bardzo dzielny, teraz możemy iść do domu.
  • nie wypowiadaj się negatywnie w obecności dziecka na temat sytuacji dotyczącej pobytu dziecka w przedszkolu.
  • nie wymuszaj na dziecku , aby opowiadało o przedszkolu, poczekaj aż samo zacznie mówić.
  • nie pytaj co zjadło, ile zjadło, ale z kim i w co się bawiło.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA

NASZ DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

RANEK

800– 830– Witamy się, rozmawiamy, rysujemy, bawimy się klockami i innymi zabawkami, śpiewamy, oglądamy książeczki.

830– 900– Praca wyrównawcza i indywidualna, wyrównujemy różnice wynikające z naszej nieobecności na zajęciach. Obserwacja, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, prace porządkowe, zabiegi higieniczne.

900– 920– Jemy śniadanie. Lepiej się nie spóźniać. Niezdrowo jeść chłodne posiłki i smutno siedzieć samemu przy stoliku.

920– 930– Myjemy się, zabiegi higieniczne.

ZAJĘCIA PRZEDPOŁUDNIOWE

930– 1100– Uczestniczymy w zajęciach i zabawach według obowiązujących planów pracy. Malujemy, lepimy, rysujemy, śpiewamy, tańczymy, budujemy, wychodzimy na plac zabaw.

1100– 1110– Jemy drugie śniadanie.

 1110– 1145– Bawimy się w sali lub na placu zabaw.

1145– 1200– Przygotowujemy się do obiadu.

1200– 1220– Jemy obiad.

1220– 1230– Myjemy się, zabiegi higieniczne po obiedzie.

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

1230– 1300– Odpoczywamy, słuchamy bajek, muzyki relaksacyjnej.

1300– 1345– Rozwijamy swoje zainteresowania, doskonalimy umiejętności, bawimy się w kącikach zainteresowań.

1400– 1415– Jemy podwieczorek.

1415– 1530– Rozmawiamy na temat mijającego dnia, bawimy się przy stolikach lub na dywanie.

PIOSENKI

MAGICZNA MOC BAJEK - Projekt Edukacyjny

„Bajka jest magicznym lustrem pozwalającym dziecku

inaczej spojrzeć na to co wydaje się trudne i nie do pokonania”   Maria Molicka

 
Dzieci z grupy „Krasnali” i „Biedronek” dołączają do
Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna Moc Bajek”!

Współpraca z Rodzicami

Kochani Rodzice. Wiemy, że czytacie swoim dzieciom w domu książki. Dlatego o tyle łatwiej będzie Wam pomóc nam w realizacji projektu Magiczna moc bajek. Kiedy przeczytacie bajkę lub książką, która szczególnie Wam się spodoba wykonajcie proszę na kartce A4 (blok rysunkowy) rysunek związany z treścią i napiszcie tytuł bajki, autora oraz kilka słów naprowadzających o czym jest bajka, jaki jest morał. Oczywiście imię Waszego dziecka też powinno się tam znaleźć. Z przyniesionych prac utworzymy album, który będzie dowodem na to, że czytanie jest ważne a dzieciom – autorom podniesie poczucie własnej wartości, że są twórcami czegoś ważnego. PS. Nie ma konkretnego terminu. Projekt trwa do maja ale było by pięknie gdybyśmy album stworzyły wcześniej i sukcesywnie dołączały kolejne kartki. Dziękujemy.

Głównym celem projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością.

 

Cele szczegółowe:

– upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci

– kształtowanie postaw, wychowanie do wartości

– przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych

– wyzwalanie pozytywnych emocji (radości, zadowolenia, poczucia bezpieczeństwa)

– rozwijanie wyobraźni, koncentracji i uwagi, zdolności twórczego myślenia

– wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka

– kształtowanie postawy empatii wobec osób niepełnosprawnych

– przedstawienie dzieci z niepełnosprawnością jako wartościowych ludzi, którzy chcą się bawić, śmiać, uczestniczyć w życiu grupy.  

Zapraszamy do wspaniałej przygody!

PLAN PRACY WRZESIEŃ

Tydzień 1: W przedszkolu

  1. CO TO ZNACZY, ŻE JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM?
  2. GDZIE JEST MOJE MIEJSCE?
  3. CO MOGĘ ROBIĆ W PRZEDSZKOLU?
  4. CZY UMIEM SIĘ PRZEDSTAWIĆ?
  5. W CO SIĘ BAWIĆ?

Tydzień 2: Wakacyjne wspomnienia

  1. CO ROBILIŚMY I GDZIE BYLIŚMY W CZASIE WAKACJI?
  2. CO PRZYNIEŚLIŚMY Z WAKACJI?
  3. DOKĄD POJECHAŁ NASZ POCIĄG?
  4. GDZIE JEST MORZE, A GDZIE GÓRY?
  5. CZYM PODRÓŻOWALIŚMY W CZASIE WAKACJI?

Tydzień 3: Jesteśmy bezpieczni

  1. DLACZEGO W DOMU CZUJĘ SIĘ NAJLEPIEJ?
  2. O CZYM PAMIĘTAM W DRODZE DO PRZEDSZKOLA?
  3. JAK MOGĘ BEZPIECZNIE BAWIĆ SIĘ NA PLACU ZABAW?
  4. CZY MOGĘ POGŁASKAĆ PSA?
  5. GDZIE SZUKAĆ POMOCY?

Tydzień 4: Dbam o siebie

  1. DO CZEGO SŁUŻĄ CZĘŚCI MOJEGO CIAŁA?
  2. JAK LEPIEJ POZNAĆ DRZEWO?
  3. DLACZEGO TRZEBA DBAĆ O ZDROWIE?
  4. JAK DBAĆ O PORZĄDEK?
  5. JAK MOGĘ POMÓC ROŚLINOM I ZWIERZĘTOM?
PLAN PRACY PAŹDZIERNIK

Tydzień 5: Dary jesieni

  1. ROBIMY ZUPĘ JARZYNOWĄ.
  2. JAKI TO OWOC?
  3. DLACZEGO ZBIERAMY TYLKO NIEKTÓRE GRZYBY?
  4. ZBIERAMY JESIENNE SKARBY!
  5. JAK ZATRZYMAĆ LATO?

Tydzień 6: Dbamy o zdrowie

  1. DLACZEGO MUSIMY JEŚĆ RÓŻNE POTRAWY?
  2. CO POTRAFI CZTEROLATEK?
  3. W CO SIĘ UBIORĘ NA SPACER?
  4. DLACZEGO CHODZĘ DO LEKARZA?
  5. DO CZEGO SŁUŻĄ MOJE ZĄBKI?

Tydzień 7: Jesienią w parku i lesie.

  1. JESIENNA WYCIECZKA W OKOLICE PRZEDSZKOLA
  2. JESIENNE DRZEWA
  3. DLACZEGO JESIEŃ JEST KOLOROWA?
  4. KTO TO JEST ARTYSTA?
  5. JAK ZWIERZĘTA PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY?

Tydzień 8: Zabawy na jesienne wieczory

  1. CZYM MOŻNA MALOWAĆ?
  2. KTO ZE MNĄ ZATAŃCZY?
  3. JAK ZACHOWAĆ SIĘ W KINIE I W TEATRZE?
  4. BAWIMY SIĘ W TEATR!
  5. PO CZYM ROZPOZNAM TO ZWIERZĘ?
PLAN PRACY LISTOPAD