SŁONECZKA

wychowawczyni: mgr Agnieszka Kuś
Z ŻYCIA GRUPY ...

KOSMOS

Zimowy spacer                                                                                                                                                           

  

DZIEŃ BABCI I DZIADKA                                                                                                                                                                           

Dzięki staraniom Pani Dyrektor mamy na wyposażeniu przedszkola „FunFloor” – interaktywny dywan – zabawa jest wyśmienita ! Dziękujemy bardzo.                                                                                                                                                                                     

ZDROWYCH, SPOKOJNYCH, CIEPŁYCH I RODZINNYCH ŚWIĄT KOCHANI ORAZ SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU 2021 

       

 

Nasz KALENDARZ ADWENTOWY                                                                                                                                                             

 

KALENDARZ POGODY

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

DZIEŃ CHŁOPAKA

Zabawa w sklep i restaurację oraz wizyta u kosmetyczki i zakup nowych torebek  

Minął nam pierwszy tydzień w przedszkolu – przedstawiliśmy się, poznawaliśmy się podczas zabaw swobodnych oraz organizowanych aktywności.Rozmawialiśmy o zasadach i jak będziemy spędzać czas w zerówce.

 

INFORMACJE GRUPOWE

TABLICA OGŁOSZEŃ:

Religia : poniedziałek 14.30 -15.00, piątek 14.00-14.30 (ze względu na religię w piątki podwieczorek będzie o godz.:13.45)

Język angielski:

poniedziałek 8.00 – 9.00 

wtorek 11.00-12.00                         

środa 10.00-11.00                 

czwartek 9.00-10.00                 

 piątek 8.00-9.00

 

MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY - EMOCJA

MODUŁ I – KREATYWNOŚĆ:

Słoneczka z Przedszkola nr 4 im. Krainy Uśmiechu z Łazisk Górnych meldują zakończenie modułu I – KREATYWNOŚĆ. Wywiesiliśmy plakaty informujące naszą lokalną społeczność o projekcie EMOCJA. Zorganizowaliśmy kącik emocji- Oj – i dużo rozmawialiśmy o emocjach. Obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki, dlatego też w tym dniu każdy miał na sobie coś w kropki, a zabawy też były „Kropkowe”. Inspirująca była dla nas bajka „THE DOT”- dzięki której poznaliśmy ciekawą postać Vashti. Bohaterka ta stała się tematem plakatu, który wykonaliśmy. Ożywienie kropki w aplikacji Quiver to magiczny element tego projektu – dzieci były nim zachwycone. Zorganizowaliśmy również wystawę naszych „kropkowych prac”. Wysłuchaliśmy opowiadania o „Bloku rysunkowym” – o tym, że każdy jest wyjątkowy, inny, potrzebny i równy. Rozmawialiśmy również o niepełnosprawnościach. Dzięki #MiguMig nauczyliśmy się migać kilku słów i dowiedzieliśmy się co oznacza skrót PJM. Emocji było przy tym co nie miara i z niecierpliwością czekamy na kolejny moduł. Do zobaczenia
MODUŁ II – WYOBRAŹNIA

„Słoneczka” z Przedszkola nr 4 im. Krainy Uśmiechu z Łazisk Górnych zakończyły moduł II „Wyobraźnia. Wywiesiliśmy plakat dotyczący modułu II. Dzieci wypełniły swoje emocjometry. Wysłuchaliśmy opowiadania „Żółty balonik” i próbowaliśmy wymyślić jak mogło się ono zakończyć, projektowaliśmy własne baloniki pełne marzeń, trochę też eksperymentowaliśmy. Obejrzeliśmy też film „Miejsce na miotle”, który wywołał wiele pozytywnych emocji , przeliczaliśmy miejsca na miotle i mówiliśmy kogo na tą miotłę byśmy wzięli ze sobą. Na zajęciach zagościło też „Magiczne pudełko” i tu poniosła dzieci wyobraźnia i największe zaskoczenia, że pudełko było puste. Rozmawialiśmy czym jest wyobraźnia i wykonaliśmy plakat. Próbowaliśmy również odkodować balonik. Zrobiliśmy również wystawę naszych prac, które wykonaliśmy z pomocą ramek z aplikacji Quiver, zresztą tak nam się spodobała praca w tej aplikacji, że zrobiliśmy również pingwinka

Wspaniale się bawiliśmy, doświadczaliśmy i uczyliśmy się. Czekamy na moduł III.
MODUŁ III – MOC SŁÓW
Grupa Słoneczka z Przedszkola nr 4 im. Krainy Uśmiechu w Łaziskach Górnych zrealizowała moduł III „MOC SŁÓW” – Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Emocja”. Tym razem temat trudniejszy – ale niezwykle ważny. Wywiesiliśmy Plakat informujący o realizacji modułu. Wypełniliśmy termometr uczuć przed i po zajęciach. Zastanawialiśmy się czym jest „Magia słów”. Wybraliśmy się w podróż pociągiem i odwiedziliśmy cztery stacje. Na pierwszej z nich słuchaliśmy wiersza Natalii Martenki „Magia słów”. Na drugiej stacji wysiedliśmy w „Krainie Życzliwości”, gdzie czekało nas coś miłego – każdy usłyszał miłe słowa pod swoim adresem. Usłyszeliśmy też ciekawą historię o znajdującym się tam drzewie i wykonaliśmy drzewo pięknych słów. Następna stacja miała nazwę „Trzy magiczne słowa” – odgrywaliśmy scenki. Ostatnia stacja to -„Medale wdzięczności” . Na niej wykonaliśmy medale wdzięczności dla koleżanek i kolegów. Zrobiliśmy eksperyment z ryżem i emocjami. Wykonaliśmy również prace plastyczne na temat PUCHATYCH i KOLCZASTYCH słów, które zamieściliśmy na stronie internetowej naszego przedszkola. Do zobaczenia w module IV.

CELE OGÓLNE PROJEKTU:

  • Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  • Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
  • Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób
  • Integracja zespołu klasowego.
  • Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi
    szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
  • Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
  • Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie
    wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi
    źródłem istotnych wartości.

KARTKI Z ISKIERKAMI EMOCJI

❤️ Grupa „Słoneczka” podczas przygotowania kartek z iskierkami emocji dla uczniów z klasy II a ze Szkoły Podstawowej nr 13 im. Henryka Sienkiewicza w Mysłowicach. Serdecznie dziękujemy naszym kolegom i koleżankom oraz p. Monice i p. Soni za przepiękne kartki – pełne serdecznych i ciepłych życzeń ❤️ EDYCJA ZIMOWA

PLAN PRACY - WRZESIEŃ

TYDZIEŃ I – W PRZEDSZKOLU

1.Pierwszy dzień w przedszkolu.

2. W moim przedszkolu.

3. Kodeks przedszkolaka.

4. W kręgu przyjaciół – poznajemy się.

5. Nasze zabawy i zajęcia.

TYDZIEŃ II – WAKACYJNE WSPOMNIENIA

1. Kufer pełen lata.

2. Skarby z dziecięcego plecaka.

3. Podróże dalekie i bliskie.

4. Mapa wakacyjnych podróży.

5. Środki transportu.

TYDZIEŃ III – JESTEŚMY BEZPIECZNI

1. Mój dom – tu czuję sie bezpiecznie.

2. Moja miejscowość – moja droga do przedszkola.

3. Bezpieczeństwo na placu zabaw.

4.Bezpieczne znajomości.

5. Po pomoc do policjanta, strażaka, lekarza.

TYDZIEŃ IV – DBAMY O SIEBIE I ŚRODOWISKO

1. Moje ciało.

2. Moje zmysły.

3. Dbam o higienę.

4. Dbam o porządek.

5. Dbam o środowisko.

PLAN PRACY - PAŹDZIERNIK

TYDZIEŃ I – DARY JESIENI

1.Warzywa.

2. Owoce.

3. Grzyby.

4. Kasztany, żołędzie, jarzębina.

5. Przetwory.

TYDZIEŃ II – DBAMY O ZDROWIE

1. Piramida zdrowego żywienia.

2. Każdy zuch lubi ruch.

3. Ubranie na niepogodę.

4. U lekarza.

5. U stomatologa.

TYDZIEŃ III – JESIENIĄ W PARKU I W LESIE

1. Jesienią w parku.

2. Jesienią w lesie.

3. Kolory jesieni.

4.Jesienna sztuka.

5. Przygotowania do zimy.

TYDZIEŃ IV – ZABAWY NA JESIENNE WIECZORY

1. Malujemy, rysujemy.

2. Tańce i hulanki.

3. W kinie.

4. W teatrze.

5. Zgaduj zgadula.

PLAN PRACY - LISTOPAD

TYDZIEŃ I – LISTOPADOWE WSPOMNIENIA

1.Kto jest kim w mojej rodzinie.

2. W starym albumie.

3. Dawniej i dziś.

4. Zabawy moich dziadków.

5. Drzewo mojej rodziny.

TYDZIEŃ II – JESIENNA POGODA

1. Coraz krótsze dni.

2. Skąd się bierze deszcz.

3. Eksperymenty z wodą.

4. Słońce zza chmur.

5. Kalendarz pogody.

TYDZIEŃ III – ZWIERZĘTA DOMOWE

1. Zwierzęta domowe.

2. Pływa, chodzi, lata, pełza.

3. Jak dbać o zwierzęta?

4.U weterynarza.

5. Dzień pluszowego misia.

TYDZIEŃ IV – ZIMNO, CORAZ ZIMNIEJ

1. Zimowe śpiochy.

2. Zapasy na zimę.

3.Kto przyleci do karmnika?

4. Wyprawa do krainy wiecznego śniegu.

5. Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę.

PLAN PRACY - GRUDZIEŃ

TYDZIEŃ I – MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY „EMOCJA” – moduł II WYOBRAŹNIA

TYDZIEŃ II – MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY „EMOCJA” – moduł II WYOBRAŹNIA

TYDZIEŃ III – ŚWIĘTA ZA PASEM

1. Świąteczne porządki

2. Ozdoby choinkowe

3. Przy świątecznym stole

4.Opowieści wigilijne

5. Zimowa sztuka

TYDZIEŃ IV – ŚWIĄTECZNE TRADYCJE

1.Spotkania z bliskimi

2. Śpiewamy kolędy

3.Jasełka

 

PLAN PRACY - STYCZEŃ

TYDZIEŃ I – FRRIE ZIMOWE

TYDZIEŃ II – FERIE ZIMOWE

TYDZIEŃ III – WITAMY NOWY ROK

1. Nowy Rok

2. Uchwycić czas

3. Cztery pory roku

4.Dwanaście miesięcy

5. Tydzień po tygodniu

TYDZIEŃ IV – MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY „EMOCJA” – MOC SŁÓW

 

 

PLAN PRACY - LUTY

TYDZIEŃ I – BAŚNIE , BAJKI, LEGENDY

1. Bohaterowie naszych ulubionych baśni

2. W teatrze i w telewizji

3. Czego nas uczą bajki

4. Śladami polskich legend

5. Jaka to bajka

TYDZIEŃ II – W DAWNYCH CZASACH

1. Dinozaury – stwory z przeszłości

2. Ślady przeszłości – węgiel, bursztyn, sól

3. Ludzie z jaskiń

4. Wulkan

5. Szukamy śladów przeszłości

TYDZIEŃ III – WYNALAZKI

1. Podróże dawniej i dziś

2. Historia komputera

3. Radio, telewizja, telefon

4.Wyprawa w kosmos

5. Będę wynalazcą

TYDZIEŃ IV – MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY „EMOCJA”- moduł IV „EMPATIA”

 

 

 

PLAN PRACY - MARZEC

TYDZIEŃ I – W MARCU JAK W GARNCU

  1. Wiosenna pobudka

2. Zabawy przy – słowie

3. Jak się ubrać wiosną

4. Kalendarz pogody

5. Marcowe eksperymenty

TYDZIEŃ II – PORZĄDKI W OGRODZIE

1. Po zimie w ogrodzie

2. Cebule i cebulki

3. Sadzimy i siejemy

4. Co słychać w ptasich gniazdach

5. Szukamy wiosny

TYDZIEŃ III – WITAJ WIOSNO

1. Wiosenne pączki

2. Witamy powracające ptaki

3. Zdrowie na wiosnę

4.Wiosna w sztuce

5. Żegnamy Marzannę

TYDZIEŃ IV – WIELKANOC

1. Przygotowania do świąt

2. Wielkanocne tradycje

3.Wielkanocny koszyczek

4. Na świątecznym stole

5.Pisanki, kraszanki, malowane jaja

 

PLAN PRACY - KWIECIEŃ

TYDZIEŃ I – ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

  1. W gospodarstwie

2. Domy zwierząt

3. Odgłosy wiejskiego podwórka

4. Ale jaja!

5. Skąd się bierze ser?

TYDZIEŃ II – PRACA ROLNIKA

1. Dzień w gospodarstwie

2. Na polu

3. Wiejskie produkty

4. Maszyny rolnicze

5. Cztery pory roku w gospodarstwie

TYDZIEŃ III – DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

1. Ekoprzyjaciele

2. Ziemia to nasz dom

3. Segregujemy odpady

4.Skąd się bierze prąd?

5. Wiem, jak chronić moją planetę

TYDZIEŃ IV – TAJEMNICE KSIĄŻEK

1. Moje ulubione książki

2. Jak powstaje papier?

3.Jak powstaje książka?

4. W księgarni

5.Lubię czytać – biblioteka

 

PLAN PRACY - MAJ

TYDZIEŃ I – POLSKA TO MÓJ DOM

1.

2. 

3. 

4. 

5. 

TYDZIEŃ II – MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EMOCJA – moduł V „OSWAJANIE STRACHU”

TYDZIEŃ III – W KRAINIE MUZYKI

1. 

2. 

3. 

4.

5. 

TYDZIEŃ IV – ŚWIETO MAMY I TATY

1. 

2. 

3.

4. 

5.

 

PLAN PRACY - CZERWIEC

TYDZIEŃ I – DZIEŃ DZIECKA

1.

2. 

3. 

4. 

5. 

TYDZIEŃ II – WRAŻENIA I UCZUCIA

1. 

2. 

3. 

4. 

5. 

TYDZIEŃ III – ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE

1. 

2. 

3. 

4.

5. 

TYDZIEŃ IV – LATO

1. 

2. 

3.

4. 

5.

 

Skip to content