SŁONECZKA

Wych. Mirosława Sitko

 

Wyprawka

 

Wyprawka”Słoneczka”

  • Do przedszkola ubieramy dziecko wygodnie – dres, getry itp. wygodnie, aby dziecko samo potrafiło się ubrać i rozebrać. Dostosowujemy ubranie do pory roku.
  • Wygodne obuwie zmienne – antypoślizgowe..
  • Teczka z gumką – podpisana.
  • Zeszyt do religii.
  • Zeszyt w kratkę i zeszyt w wąskie linie ( 16 kartkowe)
  • Ołówek.
  • Paczka chusteczek suchych i mokrych.
  • Papier ksero.
  • Ręcznik papierowy.
  • Strój do gimnastyki –  biała koszulka z krótkim rękawem i granatowe spodenki w woreczku tekstylnym – podpisane.
  • Codziennie ( w miarę możliwości )wychodzimy na spacer/plac zabaw – proszę w zależności od pogody o  kurtki ,  czapki ,zimą kombinezon, rękawiczki, wiosną i latem przeciwsłoneczne  czapki.
  •  Nie zabieramy do przedszkola zabawek.

 

Dziękuję za zrozumienie.

wych. Mirka

 

Nasz dzień w przedszkolu

NASZ DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

RANEK

800– 900– Witamy się, rozmawiamy, rysujemy, bawimy się klockami i innymi zabawkami, śpiewamy, oglądamy książeczki.

– Praca wyrównawcza i indywidualna, wyrównujemy różnice wynikające z naszej nieobecności na zajęciach. Obserwacja, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, prace porządkowe, zabiegi higieniczne.

W poniedziałek i piątek od 8:00 – 9:00 – rozmawiamy po angielsku.

900– 920– Jemy śniadanie. Lepiej się nie spóźniać. Niezdrowo jeść chłodne posiłki i smutno siedzieć samemu przy stoliku.

920– 930– Myjemy się.

ZAJĘCIA PRZEDPOŁUDNIOWE

930– 1100– Uczestniczymy w zajęciach i zabawach według obowiązującego planu pracy. Malujemy, lepimy, rysujemy, śpiewamy, tańczymy, budujemy, wychodzimy na spacery.

Środa 10:00 -11:00 i czwartek 9:00 -10:00 – język angielski.

1100– 1110– Jemy drugie śniadanie.

1110– 1145– Bawimy się w sali lub na placu zabaw.

Wtorek 11:00 -12:00 – mówimy po angielsku.

1145– 1200– Przygotowujemy się do obiadu.

1200– 1220– Jemy obiad.

1220– 1230– Myjemy się.

ZAJĘCIA P0POŁUDNIOWE

1230– 1300– Odpoczywamy, słuchamy bajek, muzyki.

1300– 1345– Rozwijamy swoje zainteresowania, doskonalimy umiejętności, bawimy się w kącikach zainteresowań.

1400– 1415– Jemy podwieczorek.

1415– 1430– Rozmawiamy na temat mijającego dnia, bawimy się przy stolikach.

 

1430– 1500 Religia w poniedziałek i piątek.

1430– 1530 Poniedziałek „godzina dostępności”.

 

Model dziecka dojrzałego do szkoły

D o j r z a ł o ś ć Charakterystyka dziecka:
1. Dojrzałość fizyczna Dziecko jest ogólnie sprawne ruchowo, posiada sprawność manualną, nie ma zaburzonej koordynacji wzrokowo ruchowej. Charakteryzuje się poprawnym funkcjonowaniem organów zmysłowych, jest odporne na choroby i zmęczenie.
2. Dojrzałość emocjonalno – społeczna Jest w dużym stopniu samodzielne, chętnie i łatwo nawiązuje kontakt z nauczycielem i rówieśnikami, posiada zdolność podporządkowania się niezbędnym wymaganiom dyscypliny, chce i potrafi uczestniczyć w pracach społeczno – użytecznych. Dziecko jest obowiązkowe, wytrwałe w pracy i wrażliwe na opinię nauczyciela, cechuje je taki stan równowagi nerwowej, która umożliwia opanowanie reakcji emocjonalnych.
3. Dojrzałość umysłowa Dziecko jest aktywne poznawczo, chce się uczyć. Interesuje się najbliższym otoczeniem i środowiskiem, w którym żyje. Rozporządza zasobem doświadczeń i wyobrażeń będących podstawą do rozwoju pojęć. Potrafi uważnie i ze zrozumieniem słuchać tego, co mówi nauczyciel. Rozumie i spełnia polecenia nauczyciela. Posiada umiejętności swobodnego i zrozumiałego dla otoczenia wypowiadania się, opowiadania, wyraża życzenia, pyta, ocenia i osądza.
4. Dojrzałość do czytania i pisania Dziecko umie dokonywać analizy syntezy wzrokowej i słuchowej, która jest niezbędna w procesie różnicowani kształtów, dźwięków, ich porównywania, rozpoznawania i odtwarzania. Rozumie znaczenie wyrazów jako graficznych odpowiedników słów. Posiada orientację przestrzenną, która umożliwia mu rozpoznawanie i odtwarzanie kierunków położenia i proporcji wymiarów odwzorowanych form graficznych. Ma pamięć ruchową, czyli umiejętność przetwarzania obrazu graficznego na obraz ruchu. Umiejętność kontrolowania wzrokiem własnych ruchów pozwala mu świadomie nimi kierować.
5. Dojrzałość do matematyki Dziecko rozumie i umie określić stosunki przestrzenne, czasowe i ilościowe w praktycznym działaniu. Potrafi sklasyfikować przedmioty według przeznaczenia, wielkości, kształtu, materiału i koloru. Umie dokonywać na konkretach dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

Jakościowo zmiany nie dokonują się równomiernie. Jedne wyprzedzają i przerastają inne, drugie natomiast nie nadążają za nimi. A to właśnie wzajemna zgodność wszystkich poziomów rozwoju umożliwia dziecku sprostanie wymaganiom stawianym przez szkołę. Stąd potrzeba wyrobienia w przedszkolu gotowości dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki szkolnej przez odpowiednie przygotowanie i nabycie określonych umiejętności.

 

 

Plan pracy

Podstawa programowa- Program WSiP „Kocham Przedszkole”

Nauka czytania metodą symultaniczno- sekwencyjną. – Elementarz wyd. Neuron, autorzy: Beata SzymańskaRadosław Szymański

 

 

Plan pracy luty

Tydzień 21. Bajki, baśnie, legendy

  1. Bohaterowie naszych ulubionych baśni
  2. W teatrze i w telewizji
  3. Czego nas uczą bajki
  4. Śladami polskich legend
  5. Jaka to bajka

Tydzień 22. Bale, bale w karnawale

  1. W szkole tańca
  2. W czym na bal?
  3. Z wizytą u fryzjera
  4. Karnawał na świecie
  5. Czas na bal!

Tydzień 23. W dawnych czasach

  1. Dinozaury – stwory z przeszłości
  2. Ślady przeszłości – węgiel, bursztyn, sól
  3. Ludzie z jaskiń
  4. Wulkan
  5. Szukamy śladów przeszłości

Tydzień 24. Wynalazki

  1. Podróże dawniej i dziś
  2. Historia komputera
  3. Radio, telewizja, telefon
  4. Wyprawa w kosmos
  5. Będę wynalazcą!

 

Plan pracy marzec

Tydzień 25 W marcu jak w garncu

  1. Wiosenna pobudka
  2. Zabawy przy-słowie
  3. Jak się ubrać wiosną?
  4. Kalendarz pogody
  5. Marcowe eksperymenty

Tydzień 26 Porządki w ogrodzie

  1. Po zimie w ogrodzie
  2. Cebule i cebulki
  3. Sadzimy i siejemy
  4. Co słychać w ptasich gniazdach
  5. Szukamy wiosny

Tydzień 27 Witaj wiosno!

  1. Wiosenna pączki
  2. Witamy powracające ptaki
  3. Zdrowie na wiosnę
  4. Wiosna w sztuce
  5. Żegnamy Marzannę

Tydzień 28 Zwierzęta na wiejskim podwórku

  1. W gospodarstwie
  2. Domy zwierząt
  3. Odgłosy wiejskiego podwórka
  4. Ale jaja!
  5. Skąd się bierze ser?
Plan pracy kwiecień

Tydzień 29. Wielkanoc

  1. Przygotowania do świąt
  2. Wielkanocne tradycje
  3. Wielkanocny koszyczek
  4. Na świątecznym stole
  5. Pisanki, kraszanki, malowane jaja

Tydzień 30. Praca rolnika

  1. Dzień w gospodarstwie
  2. Na polu
  3. Wiejskie produkty
  4. Maszyny rolnicze
  5. Cztery pory roku w gospodarstwie

Tydzień 31. Dbamy o naszą planetę

  1. Ekoprzyjaciele
  2. Ziemia to nasz dom
  3. Segregujemy odpady
  4. Skąd się bierze prąd
  5. Wiem, jak chronić moją planetę

Tydzień 32. Tajemnice książek

  1. Moje ulubione książki
  2. Jak powstaje papier?
  3. Jak powstaje książka?
  4. W księgarni
  5. Lubię czytać – biblioteka
Skip to content