Język angielski

 

 

INFORMACJA OGÓLNA

Zajęcia języka angielskiego w naszym przedszkolu oparte są na metodzie imersji językowej, inaczej zwanej również zanurzeniem. Głownym celem tej metody jest wprowadzenie dzieci w świat nauki języka angielskiego poprzez osłuchanie się z językiem każdego dnia, nietylko w czasie zajęć dydaktycznych ale również podczas codzinnych czynności dzieci w przedszkolu.
Przyswajanie nowych słów i struktur zdaniowych oparte jest również na metodzie TPR, czyli nauce poprzez ruch i angażuje wiele zmysłów, urozmaicając tym samym proces uczenia oraz czyniąc go bardziej efektywnym.
Do prezentacja nowego materiału oraz utrwalania znanego już słownictwa wykorzystywane są różnorodne pomoce dydaktyczne takie jak kolorowe karty obrazkowe, książeczki w języku angielskim, gry językowe, pacynki, scenki dialogowe oraz wiele innych. Dzieci w wieku przedszkolnym z łatwością naśladują nowe dźwięki i zapamiętują wiecej dzięki rytmom i rymom dlatego częstym elementem pojawiającym się na zajęciach są również piosenki (Super Simple Songs i Cocomelon) oraz krótkie rymowanki w języku angielskim. Taka różnorodność pomocy dydaktycznych sprawia, że nauka języka angielskiego jest ciekawą i fajną przygodą.
Zajęcia mają również na celu poszerzyć wiedzę dzieci na temat kultury krajów anglojęzycznych ucząc je tym samym tolerancji względem innych kultur i narodowości.
Tematyka zajęć jest skorelowana z programem nauczania realizowanym w przedszkolu przez wychowawców grup przez co nauka języka angielskiego jest integralną częścią całego procesu nauczania.

GODZINY ZAJĘĆ
 

KRASNALE

PONIEDZIAŁEK   11:00 -12:00

WTOREK  10:00 – 11:00

ŚRODA  9:00 – 10:00

CZWARTEK   8:00 – 9:00

PIĄTEK   11:00 – 12:00

 

BIEDRONKI

PONIEDZIAŁEK  10:00 – 11:00

WTOREK   9:00 – 10:00

ŚRODA   8:00 – 9:00

CZWARTEK    11:00 – 12:00

PIĄTEK    10:00 – 11:00

 

MOTYLKI

PONIEDZIAŁEK   9:00 – 10:00

WTOREK   8:00 – 9:00

ŚRODA   11:00 – 12:00

CZWARTEK   10:00 – 11:00

PIĄTEK  9:00 – 10:00

 

SŁONECZKA

PONIEDZIAŁEK   8:00 – 9:00

WTOREK   11:00 – 12:00

ŚRODA    10:00 – 11:00

CZWARTEK   9:00 – 10:00

PIĄTEK   8:00 – 9:00

 

KONTAKT DO NAUCZYCIELA

W razie wszelkich pytań serdecznie zapraszam do kontaktu – Marta Wieloch

m.wieloch@p4.laziska.pl

WRZESIEŃ - MATERIAŁY

Naukę języka angielskiego zaczęliśmy od różnych form powitania. Często witamy się przy pomocy piosenki Hello hello! (Super Simlple  Songs)

 

Szybko i sprawnie ustawiamy się kole w takt piosenki Make a circle (Super Simple Songs)

 

A gdy nasza zabawa dobiega już końca sprzątanie zabawek umila nam piosenka Clean up! (Super Simple Songs)

 

Omawianie słownictwa związanego z tematem Wakacyjnie wspomnienia nie mogło odbyć się bez zabawy Holiday suitcase  (karty obrazowe Head Full of Ideas)

 

 

Blue, yellow, red and purple – te kolory najlepiej powtarza się z piosenką I see something blue (Super Simple Songs)

 

Colourful tower, why not? – super zabawa do utrwalania słownictwa, w tym przypadku nazw kolorów. (karty obazkowe Head Full of Ideas)

 

Wprowadzanie nazw części ciała tylko z piosenką Head, shoulders, knees and toes. (Super Simple Songs)  Najfajniejszą częscią zabawy jest coraz szybsze tempo śpiewania.

 

W utrwalaniu nazw części ciała pomaga nam piosenka One Little Finger (Super Simple Songs).

 

W poznawaniu nazw warzyw i owoców zawsze pomaga nam Charlie, najbardziej głodny potworek na świecie.

 

Aby lepiej zapamiętać słownictwo grupy starsze zrobiły plakaty tematyczne. 

PAŹDZIERNIK - MATERIAŁY

W październiku naukę języka angielskiego zaczęliśmy od tematu Clothes (Ubrania). Nowe słownictwo z tego tematu utrwalamy piosenką Put On Your Shoes (Super Simple Songs)

 

Zabawa Pranie to najskuteczniejszy i przy okazji najzabawniejszy sposób na utrwalenie słownictwa z tematu Ubrania (materiały Head Full Of Ideas)

 

Wycieczka do lasu by poznać zwierzęta tam mieszkająca? Jak najbardziej! W kapryśną jesienną pogodę możemy wybrać się na taki spacer  nawet w sali z piosenką Walking in the forest (Super Simple Songs)

 

Nauka słownictwa z tematu Rodzina nie może odbyć się bez dwóch podstawowych piosenek Rain, rain go away oraz Baby shark (Super Simple Songs)

Kukiełki do piosenki Baby shark można znaleźć w zakładce MATERIAŁY DODATKOWE.

DODATKOWE MATERIAŁY
  1. Zabawa z rymowanką Who took the cookie?

Jedną z ulubionych gier (zarówno dzieci jak i moją :-)) jest gra Who took the cookie? Zasady są bardzo proste, więc każdy może w nią zagrać. Rozdajemy karty wszystkim graczom a wśród nich ukrywamy jedną kartę Cookie (ciasteczka). Gdy każdy gracz „potajemnie” sprawdzi swoją kartę rozpoczynamy grę rymowanką:

Who took the cookie from the cookie jar?  (Kto wziął ciasteczko ze słoika z ciasteczkami?)

……. (imię gracza) took the cookie from the cookie jar. (np. Ania wzięła ciasteczko z słoika z ciasteczkami)

Who, me?  (Kto ja?)

Yes you!  (Tak Ty!)

Not me!  (Nie ja!)

Then who??  (Więc kto?)

Rymowankę powtarzamy tak długo, aż znajdziemy łakomczucha który ukrywa ciasteczko. Karty do gry można pobrać  z linku poniżej

Who Took the Cookie? Game – Mini Cards

Teraz dzieci mogą świetnie bawić się przy tej grze zarówno w przedszkolu, jak i w domu. Have fun!

 

2. Kukiełki do piosenki Baby shark

Piosenka Baby shark to jedna z najbardziej znanych piosenek dla dzieci w języku angielskim.  Na zajęciach wykorzystujemy ją zarówno jako formę utrwalenia słownictwa z tematu Rodzina, jak również sposób na świetną zabawę. Zabawa jest jeszcze fajniejsza z kukiełkami rekinów, które można pobrać ze strony www.supersimple.com (link do materiałów poniżej). Teraz sympatyczna  rodzina rekinów może zagościć w domach wszystkich przedszkolaków. Have fun!

Baby Shark Play Set