Język angielski

 

Farma! – czyli poznaliśmy wszystkie zwierzęta, które mogą na niej zamieszkiwać. Pani Agata myślała, że to będzie bardzo prosty temat, okazało się całkiem odwrotnie, ale daliśmy radę. 

Ulubione słowo dzieci – a donkey (czyli moja babcia Danka jest osiołkiem?! :))) 

Przede wszystkim we wszystkich grupach znowu czytaliśmy książki i to aż dwie! Obie były super, dzieci potwierdziły 🙂 Pani przyznaje się, że uwielbia czytać książki po angielsku i chyba dzieciom się to udzieliło. Szczególnie, kiedy za pierwszym czytała im książkę- dzieci marudziły, że nic przecież nie zrozumieją, a teraz z każdej wszystko wiedzą – czary mary 🙂 

W Krasnalkach wyjątkowo nie wprowadzaliśmy piosenki, bo zabrakło nam czasu na zajęciach. Można jednak w domu posłuchać, czego słuchały starszaki 🙂 

 

Bugs! Jeden z ulubionych tematów 🙂 

Piosenka tygodnia: 

oraz dla Motylków i Słoneczek : 

Czytaliśmy również świetną książkę: 

i opowiadanie „Hide and Seek” 🙂 

Starszaki grały w „I spy with my little eye” a Biedronki wycięły swojego pająka i śpiewały piosenkę wraz z pokazywaniem 🙂 

Ostatnio poznaliśmy wiele słówek związanych z jedzeniem 🙂 Ćwiczyliśmy zadawanie pytania „Do you like…?” oraz odpowiedzi : Yes, I do / No, I don’t. Wymienialiśmy również to co lubimy ćwicząc strukturę zdaniową I like… (Starszaki) 

Piosenka minionego tygodnia we wszystkich grupach : 

W Słoneczkach i Motylkach również: 

 

W minionym tygodniu polecieliśmy w kosmos! Nauczyliśmy się nowych słów związanych z tą tematyką, śpiewaliśmy i każda z grup robiła swoje karty pracy (dzieci obiecały, że nauczą państwa nowych słówek :)) 

Ulubiona piosenka tygodnia: 

 

W grupie Biedronek, Motyli i Słoneczek przeczytaliśmy też książkę „Racoon on the moon” 

popołudniami w grupie Słoneczek wyklejaliśmy (i ćwiczyliśmy cierpliwość) nasz własny kosmos – praca była dla chętnych 🙂 – muszę przyznać, że to jedna z lepszych prac, które udało nam się zrobić 🙂 

 

 

W naszym przedszkolu wprowadzamy dzieci w świat języka angielskiego w naturalny sposób (metoda imersji), bowiem chcemy, aby język angielski stał się od najmłodszych lat częścią ich codziennego życia. Dzieci mają kontakt z językiem angielskim codziennie w różnych częściach dnia np. przy śniadaniu, w czasie zajęć dydaktycznych, w czasie zajęć porannych lub w czasie zabawy dowolnej. Zajęcia prowadzone są w formie zabawy, w korelacji z programem wychowania przedszkolnego.

Podczas zajęć koncentrujemy się głównie na nauczaniu dwóch sprawności: słuchania i mówienia.

Rozwijanie sprawności słuchania odbywa się poprzez:

 

– osłuchanie się z brzmieniem języka angielskiego,

– reagowanie na proste polecenia nauczyciela,

– słuchanie tekstu czytanego oraz nagrań w języku angielskim (piosenki, wierszyki, dialogi).

 

Rozwijanie sprawności mówienia odbywa się poprzez:

 

– powtarzanie za nauczycielem, nagraniem,

– konstruowanie prostych wypowiedzi (w zależności od wieku dziecka),

– odgrywanie scenek lub dialogu,

– recytacja wierszyka, śpiewanie piosenek.

 

Dzieci wykonują również od czasu do czasu ćwiczenia językowe w postaci graficznej:
łączenie, uzupełnianie rysunku, rysowanie po śladzie, odwzorowywanie, kolorowanie według
instrukcji.