Język angielski

 

INFORMACJA OGÓLNA

Zajęcia języka angielskiego w naszym przedszkolu oparte są na metodzie imersji językowej, inaczej zwanej również zanurzeniem. Głownym celem tej metody jest wprowadzenie dzieci w świat nauki języka angielskiego poprzez osłuchanie się z językiem każdego dnia, nietylko w czasie zajęć dydaktycznych ale również podczas codzinnych czynności dzieci w przedszkolu.
Przyswajanie nowych słów i struktur zdaniowych oparte jest również na metodzie TPR, czyli nauce poprzez ruch i angażuje wiele zmysłów, urozmaicając tym samym proces uczenia oraz czyniąc go bardziej efektywnym.
Do prezentacja nowego materiału oraz utrwalania znanego już słownictwa wykorzystywane są różnorodne pomoce dydaktyczne takie jak kolorowe karty obrazkowe, książeczki w języku angielskim, gry językowe, pacynki, scenki dialogowe oraz wiele innych. Dzieci w wieku przedszkolnym z łatwością naśladują nowe dźwięki i zapamiętują wiecej dzięki rytmom i rymom dlatego częstym elementem pojawiającym się na zajęciach są również piosenki (Super Simple Songs i Cocomelon) oraz krótkie rymowanki w języku angielskim. Taka różnorodność pomocy dydaktycznych sprawia, że nauka języka angielskiego jest ciekawą i fajną przygodą.
Zajęcia mają również na celu poszerzyć wiedzę dzieci na temat kultury krajów anglojęzycznych ucząc je tym samym tolerancji względem innych kultur i narodowości.
Tematyka zajęć jest skorelowana z programem nauczania realizowanym w przedszkolu przez wychowawców grup przez co nauka języka angielskiego jest integralną częścią całego procesu nauczania.

GODZINY ZAJĘĆ
 

KRASNALE

PONIEDZIAŁEK   11:00 -12:00

WTOREK  10:00 – 11:00

ŚRODA  9:00 – 10:00

CZWARTEK   8:00 – 9:00

PIĄTEK   11:00 – 12:00

 

BIEDRONKI

PONIEDZIAŁEK  10:00 – 11:00

WTOREK   9:00 – 10:00

ŚRODA   8:00 – 9:00

CZWARTEK    11:00 – 12:00

PIĄTEK    10:00 – 11:00

 

MOTYLKI

PONIEDZIAŁEK   9:00 – 10:00

WTOREK   8:00 – 9:00

ŚRODA   11:00 – 12:00

CZWARTEK   10:00 – 11:00

PIĄTEK  9:00 – 10:00

 

SŁONECZKA

PONIEDZIAŁEK   8:00 – 9:00

WTOREK   11:00 – 12:00

ŚRODA    10:00 – 11:00

CZWARTEK   9:00 – 10:00

PIĄTEK   8:00 – 9:00

 

KONTAKT DO NAUCZYCIELA

W razie wszelkich pytań serdecznie zapraszam do kontaktu – Marta Wieloch

m.wieloch@p4.laziska.pl

MARZEC - MATERIAŁY
  • W marcu na naszych zajęciach zagościła wiosna, a wraz z nią kilka nowych słówek związanych z tym tematem. Wiosenna tematyka to również świetna okazja do utrwalenia kolorów i liczebników w języku angielskim.

 

Wiosenna piosenka to słoneczna piosenka, tak jak ta którą poznaliśmy na zajęciach (Super Simple Songs)

 

Kolejny marcowy tydzień upłynął nam na poszerzaniu wiedzy o nowe informacje dotyczące kultury krajów anglojęzycznych. A dokładniej, chodzi o zwyczaje i tradycje związane z Dniem Świętego Patryka, który przypada na 17 marca. Poprzez prezentację multimedialną dowiedzieliśmy się jak wyglądają obchody tego Święta zarówno w Irlandii, jak i w pozostałych częściach świata. A dzięki kartom obrazkowym i grom dydaktycznym poznaliśmy najważniejsze słowa związane z tematem ( materiały Head Full of Ideas oraz Pomysły Przy Tablicy )

 

Oczywiście Dzień Świętgo Patryka nie mógłby odbyć się bez skocznej muzyki w irlandzkim stylu ( utwory The Kiboomers )

Materiałów związanych z Dniem Świętego Patryka jest całe mnóstwo, a godziny naszych zajęć niestety ograniczone. Dlatego w zakładce MATERIAŁY DODATKOWE znajdzie się opowiadanie w języku angielskim How To Catch Leprechaun? ( czyli Jak złapać Krasnala? ) czytane przez lektora, dla wszystkich chętnych dzieci. Serdecznie zapraszam.

 

 

KWIECIEŃ - MATERIAŁY

Pierwszy tydzień po powrocie do przedszkola rozpoczęliśmy od tematu Books (Książki). W ciągu tego tygodnia omówiliśmy trzy bajki w języku angielskim: Little Red Ridig Hood (Czerwony Kapturek), Three Little Pigs (Trzy Małe Świnki) oraz Goldilocks and  The Three Bears (Złotowłosa i Trzy Misie). Na każdych zajęciach poznaliśmy piosenkę związaną z jedną konkretną bajką. Bawiliśmy się świetnie, a przy okazji nauczyliśmy się kilku nowych słówek związanych z tematem.

 

Nowe słownictwo utrwaliliśmy również w tradycyjny sposób, czyli poprzez czytanie książeczek. A w starszych grupach rozegraliśmy mistrzostwa w grę Memory (karty z portalu Printoteka).

 

Ostatni tydzień kwietnia poświęciliśmy na powtórkę słownictwa z kilku tematów: Farm animals (Zwierzęta na farmie), Bugs (Owady) i Numbers (Cyfry).Wszystkie słówka utrwalaliśmy przy pomocy kart obrazkowych, gier językowych oraz zabaw ruchowych (materiały – Head Full Of Ideas)

Naszą powtórkę urozmaicały nam również piosenki tematyczne w języku angielskim.

 

W tym tygodniu poznaliśmy również nową zabawę ruchową – Freeze dance. I wydaje mi się, że już możemy dodać ją do listy naszych ulubionych zabaw.

 

MAJ - MATERIAŁY

Zajęcia w maju rozpoczęliśmy muzycznie i nauczyliśmy się nazw kilku instrumentów muzycznych (Musical instruments) – materiały Head Full Of Ideas. Przy okazji trochę potańczyliśmy i pośpiewaliśmy.

 

Kolejny temat w tym miesiącu to Means of transport (Środki transposrtu). Niektóre ze słówek były powtórką, ale poznaliśmy również kilka nowych nazw pojazdów (materiały Head Full Of Ideas). Dodatkowo utrwaliliśmy słownictwo z tematu Emotions (Emocje) przy pomocy kart sensorycznych.

 

Piosenka Driving in my car (Super Simple Songs) pomogła nam jeszcze lepiej zapamiętać słownictwo z zajęć. A przy okazji mogliśmy pobawić się w naśladowanie pojazdów, co sprawiło nam wiele frajdy.

 

Ostatnie zajęcia w maju poświęciliśmy tematowi Mother and Father – Family. Tym razem, nietypowo, opracowaliśmy temat przy pomocy nazw różnych zwierząt (materiały Head Full Of Ideas)

 

Oczywiście zajęcia z tematu Family nie mogłyby się odbyć bez naszych ulubionych piosenek – Baby Shark i Finger Family (CoComelon)

 

DODATKOWE MATERIAŁY
  1. Zabawa z rymowanką Who took the cookie?

Jedną z ulubionych gier (zarówno dzieci jak i moją :-)) jest gra Who took the cookie? Zasady są bardzo proste, więc każdy może w nią zagrać. Rozdajemy karty wszystkim graczom a wśród nich ukrywamy jedną kartę Cookie (ciasteczka). Gdy każdy gracz „potajemnie” sprawdzi swoją kartę rozpoczynamy grę rymowanką:

Who took the cookie from the cookie jar?  (Kto wziął ciasteczko ze słoika z ciasteczkami?)

……. (imię gracza) took the cookie from the cookie jar. (np. Ania wzięła ciasteczko z słoika z ciasteczkami)

Who, me?  (Kto ja?)

Yes you!  (Tak Ty!)

Not me!  (Nie ja!)

Then who??  (Więc kto?)

Rymowankę powtarzamy tak długo, aż znajdziemy łakomczucha który ukrywa ciasteczko. Karty do gry można pobrać  z linku poniżej

Who Took the Cookie? Game – Mini Cards

Teraz dzieci mogą świetnie bawić się przy tej grze zarówno w przedszkolu, jak i w domu. Have fun!

 

2. Kukiełki do piosenki Baby shark

Piosenka Baby shark to jedna z najbardziej znanych piosenek dla dzieci w języku angielskim.  Na zajęciach wykorzystujemy ją zarówno jako formę utrwalenia słownictwa z tematu Rodzina, jak również sposób na świetną zabawę. Zabawa jest jeszcze fajniejsza z kukiełkami rekinów, które można pobrać ze strony www.supersimple.com (link do materiałów poniżej). Teraz sympatyczna  rodzina rekinów może zagościć w domach wszystkich przedszkolaków. Have fun!

Baby Shark Play Set

 

3. Opowiadanie w języku angielskim – How To Catch Leprechaun? ( autor Adam Wallace ) – St. Patrick’s Day

 

 

 

 

 

 

Skip to content