DZIECI 2,5 - 3 letnie

KRASNALKI

Drodzy Rodzice

Minął już chyba najtrudniejszy czas dla Państwa i Waszych dzieci. Nawet jeśli zdarzają się jeszcze jakieś ciężkie chwile to już nie jest to proces ciągły. Dzieci są dzielne, chętne do udziału w zajęciach. Śpiewają piosenki. Znają już rozkład dnia. Naszym zdaniem czują się co raz bardziej swobodnie. Dlatego przygotowujemy się do PASOWANIA NA PRZEDSZKOLAKA. Ta uroczystość nie wymaga od Państwa żadnych szczególnych przygotowań. To ważne wydarzenie planujemy na 26.10.2020 (poniedziałek). Pamiątkowe zdjęcia z uroczystości i może jakiś filmik zamieścimy w zakładce „galeria” na stronie internetowej przedszkola.

p. Kasia i p. Magda

Współpraca z Rodzicami

Więcej informacji w zakładce „Magiczna moc bajek”

Adaptacja

MAMO, TATO IDĘ DO PRZEDSZKOLA!

Kilka słów dla rodziców dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną.

  • Nie przeciągaj pożegnania w szatni. Pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je, przekaż dziecko opiekunowi.
  • Powiedz dziecku, kiedy odbierzesz je z przedszkola – podając punkt w czasie, który będzie dla niego łatwy do określenia np. po obiedzie, po drzemce. Zawsze dotrzymuj obietnicy, bo inaczej dziecko przestanie Ci wierzyć.
  • Nigdy nie okłamuj dziecka – nie mów np. idę tylko do samochodu za chwilę wrócę.
  • Nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu. Jeśli zrobisz to raz, będzie wiedziało, że łzami może wymusić wszystko.
  • Nie obiecuj„jeśli pójdziesz do przedszkola to dostaniesz…”. Kiedy będziesz odbierać dziecko, możesz wręczyć mu maleńki prezent, ale nie powinna to być forma przekupywania, a raczej nagrody niespodzianki.
  • Nie okazuj negatywnych emocji: nie płacz, nie wracaj pod drzwi, kiedy słyszysz że Twoje dziecko płacze. Takie zachowania u dziecka dopiero rozpoczynającego funkcjonowanie w środowisku po za znanym dobrze środowiskiem rodzinnym są zupełnie normalne! Kiedy jednak zobaczy, że rodzic nie czuje się pewnie pozostawiając je w przedszkolu, będzie miało wrażenie, że dzieje się coś złego, a to spotęguje jego stres.
  • Większość dzieci uspakaja się chwilę po zamknięciu drzwi, ponieważ absorbują je nowi koledzy i zabawki. A życzliwa i uśmiechnięta pani zawsze uspokoi, zajmując jego uwagę czymś miłym i pozytywnym.
  • Na początku dobrze jest skrócić czas pobytu w przedszkolu, by ułatwić dziecku adaptację. Jeśli jest taka możliwość przez jakiś czas odbieraj dziecko np. po obiedzie. Ustal z nim, kiedy czas pobytu zostanie przedłużony i w dniu kiedy ma to nastąpić, przypomnij, ze teraz będziesz przychodzić później np. po podwieczorku.
  • Wspieraj dziecko w radzeniu sobie z emocjami, które w tym trudnym okresie mogą być dla niego silne. Pamiętaj, że lęk, niepokój czy żal są w tym czasie naturalne. Dlatego nie zaprzeczaj tym uczuciom i unikaj stwierdzeń „tylko nie płacz”, „nie bój się przedszkole jest super”. Powiedz lepiej  „zdaje się, ze się trochę boisz”, „chyba jest ci smutno”, „rozumiem Cię”. Jeżeli zaakceptujesz negatywne emocje dziecka, ono szybciej się z nimi upora.
  • Nie porównuj dziecka z rówieśnikami czy starszym rodzeństwem. Nie mów „patrz Jasiu nigdy nie płacze w przedszkolu”. Każde dziecko ma inne tempo adaptacji i może w inny sposób reagować na różne sytuacje, wiec porównania nie maja sensu i są dla malucha krzywdzące.
  • Odbierając dziecko z przedszkola nie zasypuj go od razu pytaniami: „jak było?”, „co robiłeś?”, „płakałeś?”. Takie pytanie mogą niepotrzebnie zestresować malucha. Lepiej będzie jeśli zwyczajnie ucieszysz się na jego widok i przytulisz. Zaproponuj co miłego możecie zrobić teraz razem, a dziecko samo zacznie opowiadać.
  • Nigdy nie strasz przedszkolem! – nie mów np. kiedy dziecko nie chce zjeść w domu obiadu, zobaczysz jak pójdziesz do przedszkola będziesz musiał zjeść wszystko” albo kiedy nie chce podzielić się zabawką z rodzeństwem „zobaczysz jak pójdziesz do przedszkola to dzieci nie będą chciały się z Tobą bawić”. W ten sposób budujesz jedynie negatywny obraz przedszkola i potęgujesz stres związany z rozpoczęciem edukacji przedszkolnej.
  • Ćwicz samodzielność swojego dziecka – nie wyręczaj dziecka w ubieraniu się, jedzeniu, korzystaniu toalety bo tak będzie szybciej. Jeśli dziecko będzie radziło sobie z różnymi zadaniami będzie miało mniej sytuacji stresujących.

Wspólnymi siłami z pewnością proces adaptacji przebiegnie pomyślnie 🙂 

Kontakt do wychowawców

Magdalena Dragon – m.dragon@p4.laziska.pl

Katarzyna Kurasz – k.kurasz@p4.laziska.pl 

MAGICZNA MOC BAJEK - Projekt Edukacyjny

 

„Bajka jest magicznym lustrem pozwalającym dziecku

inaczej spojrzeć na to co wydaje się trudne i nie do pokonania”   Maria Molicka

 
Dzieci z grupy „Krasnali” i „Biedronek” dołączają do
Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna Moc Bajek”!

Współpraca z Rodzicami

Kochani Rodzice. Wiemy, że czytacie swoim dzieciom w domu książki. Dlatego o tyle łatwiej będzie Wam pomóc nam w realizacji projektu Magiczna moc bajek. Kiedy przeczytacie bajkę lub książką, która szczególnie Wam się spodoba wykonajcie proszę na kartce A4 (blok rysunkowy) rysunek związany z treścią i napiszcie tytuł bajki, autora oraz kilka słów naprowadzających o czym jest bajka, jaki jest morał. Oczywiście imię Waszego dziecka też powinno się tam znaleźć. Z przyniesionych prac utworzymy album, który będzie dowodem na to, że czytanie jest ważne a dzieciom – autorom podniesie poczucie własnej wartości, że są twórcami czegoś ważnego. PS. Nie ma konkretnego terminu. Projekt trwa do maja ale było by pięknie gdybyśmy album stworzyły wcześniej i sukcesywnie dołączały kolejne kartki. Dziękujemy. na treść

  Głównym celem projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością.

 

Cele szczegółowe:

– upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci

– kształtowanie postaw, wychowanie do wartości

– przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych

– wyzwalanie pozytywnych emocji (radości, zadowolenia, poczucia bezpieczeństwa)

– rozwijanie wyobraźni, koncentracji i uwagi, zdolności twórczego myślenia

– wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka

– kształtowanie postawy empatii wobec osób niepełnosprawnych

– przedstawienie dzieci z niepełnosprawnością jako wartościowych ludzi, którzy chcą się bawić, śmiać, uczestniczyć w życiu grupy.  

Zapraszamy do wspaniałej przygody!

PLAN PRACY WRZESIEŃ

TYDZIEŃ I : W przedszkolu

  1. Pierwszy dzień w przedszkolu
  2. Dzielne przedszkolaki
  3. Mój znaczek
  4. W szatni
  5. Łazienkowe skarby

TYDZIEŃ II : Wakacyjne wspomnienia

  1. W naszej sali
  2. Bawimy się razem
  3. Jesteśmy dla siebie mili
  4. Nasze zabawki
  5. Zabawy w ogrodzie

TYDZIEŃ III : Jesteśmy bezpieczni

  1. Mój dom- tu czuję się bezpiecznie
  2. Moja droga do przedszkola
  3. Zebra na ulicy
  4. Sygnalizator
  5. Dźwięki na ulicy

TYDZIEŃ IV : Dbamy o siebie i o środowisko

  1. Moje ciało
  2. Dbamy o siebie i o środowisko
  3. Dbamy o higienę
  4. Moja buzia
  5. Dbam o porządek
PLAN PRACY PAŹDZIERNIK

TYDZIEŃ I : Dary jesieni

  1. Warzywa
  2. Owoce 
  3. Grzyby małe i duże
  4. Kasztany i żołędzie
  5. Korale z jarzębiny

TYDZIEŃ II : Dbamy o zdrowie

  1. Kolorowa piramida
  2. U lekarza
  3. W czym na spacer?
  4. Sałatka owocowa
  5. Każdy zuch lubi ruch

TYDZIEŃ III : Jesienią w parku i w lesie 

  1. Jesień w parku 
  2. Zapasy wiewiórki 
  3. Zwierzęta przygotowują się do zimy
  4. Kolory jesieni
  5. Jesień w lesie

TYDZIEŃ IV : Zabawy na jesienne wieczory

  1. Malujemy
  2. Tańce- wygibańce
  3. Plastelinowe ciasteczka
  4. Kukiełkowy teatrzyk
  5. Zabawy z piłką