KRASNALKI

Wychowawcy : Ilona Telega i Katarzyna Kurasz

KALENDARZ IMPREZ I UROCZYSTOŚCI

KWIECIEŃ

04.04. – wyjazd do MDK na spektakl pt. „Doktor i jego zwierzęta”. Przedstawienie odbędzie się o godzinie 9:35, w związku z tym śniadanie w przedszkolu tego dnia będzie o godzinie 8:30. Prosimy o punktualne przyprowadzenie dzieci. 

08.04. – zajęcia rzemieślnicze – lepienie z gliny

22.04. – zajęcie rzemieślnicze cz. 2

23.04. – WARSZTATY WIOSENNE – wycieczka do gospodarstwa edukacyjnego „Niezłe Ziółka” zaplanowana na godzinę 9:00. Śniadanie tego dnia o godzinie 8:15. Prosimy o punktualne przyprowadzenie dzieci.  Wstęp 42zł (odliczoną kwotę proszę przekazać do sekretariatu, przejazd autokarem ze środków RR).

MARZEC

04.03. – Dzień Logopedy -zajęcia z p. Agnieszką

12.03. – wiosenny koncert góralski

22.03. – zajęcia otwarte (w naszej sali o godz. 10:00)

26.03. – Śniadanie Wielkanocne

DO 22.03. PROSIMY O DOSTARCZENIE DO PRZEDSZKOLA PODPISANEGO KOSZYCZKA DLA SWOJEGO DZIECKA. 

LUTY

14.02. – Walentynki (prośba aby dzieci ubrane były na czerwono lub różowo)

19.02. – Dzień Kota – spotkanie z kotem oraz rozpoczęcie zbiórki dla Stowarzyszenia „Pro Animali”

26.02. – Dzień Dinozaura (w naszej grupie)

STYCZEŃ

12.01. – Koncert Góralski (NIEAKTUALNE – PRZENIESIONY NA 12.03.24r. )

19.01. – wyjazd do MDK w Mikołowie – muzyka z bajek Disneya (koszt biletu 30zł, autokar opłacony z funduszy Rady Rodziców, godzina będzie podana w najbliższym czasie)

23.01. – Dzień Babci i Dziadka (godzina 10:30 w sali Krasnali, prosimy żeby dzieci były elegancko ubrane)

26.01. – Bal karnawałowy

GRUDZIEŃ

05.12. – Spotkanie z pasjonatem ptaków – prelekcja o dzięciołach

06.12. – Zabawa mikołajkowa (prośba o przyniesienie mikołajkowych czapeczek)

15.12. – Pieczenie pierniczków

18.12. – Dekorowanie pierniczków (prośba o przyniesienie ozdób, akcesoriów do dekorowania pierniczków)

22.12. – Wigilijka grupowa (prośba o odświętny strój dzieci oraz o zaopatrzenie swojego dziecka w opłatek)

LISTOPAD

09.11. – Dzień Jeża (w naszej grupie)

10.11 – Święto Niepodległości (uroczystość przygotowana przez „Słoneczka” , prosimy o przybycie dzieci w odświętnym stroju)

21.11. – zajęcia otwarte z p. Iloną (w naszej sali, godz. 10:00)

24.11. – Dzień Pluszowego Misia (dla wszystkich dzieci, przygotowany przez p. Violę, każde dziecko przynosi pluszowego misia)

28.11. – Wycieczka do „Wielkiej Fabryki Elfów”

Plan pracy

1.Poznajmy się!

  • Pierwszy dzień w przedszkolu
  • Nasze zabawy
  • Nasze miejsce w przedszkolu
  • Nasze zasady
  • Razem w przedszkolu

2. W  naszym przedszkolu

  • Pracownicy przedszkola
  • Ciekawe miejsca w przedszkolu
  • W naszej łazience
  • Ciekawe zabawki
  • Zabawki w ogrodzie

3. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni

  • Dobre maniery
  • Moje koleżanki i moi koledzy
  • Nasze wspólne zabawy
  • Każdy inny, wszyscy potrzebni
  • Jesteśmy grupą

4.Bezpieczni na drodze

  • Jestem bezpieczny
  • Przejście dla pieszych
  • Znaki wokół nas
  • Wiem, jak się zachować
  • Nasza droga do przedszkola

  1. Jesień w sadzie
  • Jesienne zbiory
  • Owoce
  • Drzewa w sadzie
  • W spiżarni
  • Robimy przetwory

2. Jesień w ogrodzie

  • Ogród warzywny
  • Warzywa
  • Nad ziemią, pod ziemią
  • Zdrowie i witaminy
  • Jesienne smaki i zapachy

3. Jesienny krajobraz

  • Jesień w parku i w lesie
  • Przyroda się zmienia
  • Skarby jesieni
  • Jesienna muzyka
  • Kolory jesieni

4. Deszczowa pogoda

  • Zimno, coraz zimniej
  • Jesienna szaruga
  • Ubranie na niepogodę
  • Skaczemy po kałużach
  • Barwy deszczu

1.Mała i duża ojczyzna

  • Moja mała ojczyzna
  • Mój dom
  • Mieszkam w mieście
  • Mieszkam na wsi
  • Biało- czerwoni

2. W świecie wyobraźni

  • Czym jest wyobraźnia?
  • Nasze wspólne opowieści
  • O czym marzę?
  • Tworzymy muzykę
  • Dźwięk i obrazy

3. Przygotowania do zimy 

  • Jesteśmy odpowiedzialni za przyrodę
  • Zimowe domy zwierząt
  • Ptaki przed zimą
  • Co słychać wokół nas?
  • Zapasy na zimę

4. Nasze ciało

  • Nasze ciało
  • Nasze zmysły
  • Dbamy o higienę
  • Ruch to zdrowie
  • Chcę być zdrowy!

  1. Zima tuż-tuż
  • Bezpieczni zimą
  • Mrozem malowane
  • Snieżynki
  • Zabawy zimowe
  • Śnieg i lód

2. Przygotowania do świąt

  • Polskie tradycje bożonarodzeniowe
  • Wigilijna noc
  • Wigilijny stół
  • Na świąteczną nutę
  • Ozdoby świąteczne

3. Hej, kolęda, kolęda!

  • Życzliwość nie tylko od święta
  • Ekipa Świętego Mikołaja
  • Ubieramy choinkę
  • Wspólne kolędowanie
  • Prezenty

1. Nadchodzi nowy rok 

  • Powitanie nowego roku
  • Dzień i noc
  • Siedem dni
  • Dwanaście miesięcy
  • Cztery pory roku

2. Sporty zimowe 

  • Sportowa postawa
  • Na łyżwach
  • Na sankach
  • Na nartach
  • Zimowa olimpiada

3. Dzień Babci i Dzień Dziadka 

  • Wspólne wspomnienia
  • Nasza rodzina
  • Rodzinny album
  • Zabawy z dziadkiem i babcią
  • Prezenty dla babci i dziadka

4. Karnawał

  • Karnawał w Polsce i na świecie
  • Za kogo się przebiorę?
  • Balony, konfetti, serpentyny
  • Przygotowania do balu
  • Nasz karnawał

  1. Wszystko jest muzyką
  • Czy to słyszysz?
  • Dyrygent i orkiestra
  • W świecie rytmów
  • Emocje w muzyce
  • Malowane muzyką

2. Pod ziemią, pod wodą

  • Tajemnice ziemi
  • Pod wodą
  • Czarny jak węgiel, biały jak sól
  • Dźwięki Ziemi
  • Wybuchowy wulkan

3. W kosmosie

  • Nasza planeta
  • W Układzie Słonecznym
  • Statek kosmiczny
  • Lot w kosmos 
  • Na odległej planecie

4. Prehistoryczny świat

  • Pamiątki z przeszłości
  • Szukamy śladów przeszłości
  • Dinozaury
  • Dinozabawy
  • W pradawnym świecie

  1. W kinie i w teatrze
  • Magia kina i teatru
  • Czas na przedstawienie!
  • Na widowni
  • Jesteśmy aktorami
  • W starym kinie

2. Przebudzenie po zimie

  • Coraz cieplej
  • W marcu jak w garncu
  • Kalendarz pogody
  • Wiosenne dźwięki
  • Skąd się bierze tęcza?

3. W wiosennym ogrodzie

  • Porządki w ogrodzie
  • cebule, cebulki, nasiona
  • Wiosenna rabatka
  • Radosna wiosna
  • Zielono mi 

4.Od kurnika do świątecznego koszyka

  • Z wizytą u gospodarza
  • W chlewie, stajni i oborze
  • W kurniku
  • Tradycje wielkanocne
  • Wielkanocny koszyczek

  1. W świecie książek
  • Dbamy o książki
  • w księgarni i bibliotece
  • Jak powstaje książka?
  • Ulubione książki
  • Pomysł na książkę

2. Dbamy o naszą planetę

  • Ziemia – nasz dom
  • Segregujemy śmieci
  • Skąd się bierze prąd?
  • Oszczędzamy wodę
  • Zabawki z recyklingu

3. Na wiosennej łące

  • Wyprawa na łąkę
  • Kto mieszka na łące
  • Jak daleko? Jak wysoko? Jak głęboko?
  • Cyk- cyk, kum- kum, bzy- bzy
  • Kolorowa łąka

4. Kto nam pomoże?

  • Służby ratunkowe
  • Policjanci 
  • Strażacy
  • Lekarze
  • Numery alarmowe

 

Kontakt do wychowawców

 

 

Kontakt przez aplikację ClassDojo lub mail :

  • k.kurasz@p4.laziska.pl

  • i.telega@p4.laziska.pl

Adaptacja

MAMO, TATO IDĘ DO PRZEDSZKOLA!

Kilka słów dla rodziców dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną.

  • Nie przeciągaj pożegnania w szatni. Pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je, przekaż dziecko opiekunowi.
  • Powiedz dziecku, kiedy odbierzesz je z przedszkola – podając punkt w czasie, który będzie dla niego łatwy do określenia np. po obiedzie, po drzemce. Zawsze dotrzymuj obietnicy, bo inaczej dziecko przestanie Ci wierzyć.
  • Nigdy nie okłamuj dziecka – nie mów np. idę tylko do samochodu za chwilę wrócę.
  • Nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu. Jeśli zrobisz to raz, będzie wiedziało, że łzami może wymusić wszystko.
  • Nie obiecuj„jeśli pójdziesz do przedszkola to dostaniesz…”. Kiedy będziesz odbierać dziecko, możesz wręczyć mu maleńki prezent, ale nie powinna to być forma przekupywania, a raczej nagrody niespodzianki.
  • Nie okazuj negatywnych emocji: nie płacz, nie wracaj pod drzwi, kiedy słyszysz że Twoje dziecko płacze. Takie zachowania u dziecka dopiero rozpoczynającego funkcjonowanie w środowisku poza znanym dobrze środowiskiem rodzinnym są zupełnie normalne! Kiedy jednak zobaczy, że rodzic nie czuje się pewnie pozostawiając je w przedszkolu, będzie miało wrażenie, że dzieje się coś złego, a to spotęguje jego stres.
  • Większość dzieci uspokaja się chwilę po zamknięciu drzwi, ponieważ absorbują je nowi koledzy i zabawki. A życzliwa i uśmiechnięta pani zawsze uspokoi, zajmując jego uwagę czymś miłym i pozytywnym.
  • Na początku dobrze jest skrócić czas pobytu w przedszkolu, by ułatwić dziecku adaptację. Jeśli jest taka możliwość przez jakiś czas odbieraj dziecko np. po obiedzie. Ustal z nim, kiedy czas pobytu zostanie przedłużony i w dniu kiedy ma to nastąpić, przypomnij, ze teraz będziesz przychodzić później np. po podwieczorku.
  • Wspieraj dziecko w radzeniu sobie z emocjami, które w tym trudnym okresie mogą być dla niego silne. Pamiętaj, że lęk, niepokój czy żal są w tym czasie naturalne. Dlatego nie zaprzeczaj tym uczuciom i unikaj stwierdzeń „tylko nie płacz”, „nie bój się przedszkole jest super”. Powiedz lepiej  „zdaje się, ze się trochę boisz”, „chyba jest ci smutno”, „rozumiem Cię”. Jeżeli zaakceptujesz negatywne emocje dziecka, ono szybciej się z nimi upora.
  • Nie porównuj dziecka z rówieśnikami czy starszym rodzeństwem. Nie mów „patrz Jasiu nigdy nie płacze w przedszkolu”. Każde dziecko ma inne tempo adaptacji i może w inny sposób reagować na różne sytuacje, wiec porównania nie maja sensu i są dla malucha krzywdzące.
  • Odbierając dziecko z przedszkola nie zasypuj go od razu pytaniami: „jak było?”, „co robiłeś?”, „płakałeś?”. Takie pytanie mogą niepotrzebnie zestresować malucha. Lepiej będzie jeśli zwyczajnie ucieszysz się na jego widok i przytulisz. Zaproponuj co miłego możecie zrobić teraz razem, a dziecko samo zacznie opowiadać.
  • Nigdy nie strasz przedszkolem! – nie mów np. kiedy dziecko nie chce zjeść w domu obiadu, zobaczysz jak pójdziesz do przedszkola będziesz musiał zjeść wszystko” albo kiedy nie chce podzielić się zabawką z rodzeństwem „zobaczysz jak pójdziesz do przedszkola to dzieci nie będą chciały się z Tobą bawić”. W ten sposób budujesz jedynie negatywny obraz przedszkola i potęgujesz stres związany z rozpoczęciem edukacji przedszkolnej.
  • Ćwicz samodzielność swojego dziecka – nie wyręczaj dziecka w ubieraniu się, jedzeniu, korzystaniu toalety bo tak będzie szybciej. Jeśli dziecko będzie radziło sobie z różnymi zadaniami będzie miało mniej sytuacji stresujących.

Wspólnymi siłami z pewnością proces adaptacji przebiegnie pomyślnie 🙂

Skip to content